Afnemende grassen

Beste,

Binnenkort komt als het goed is aan:

1 Prunella vulgaris x 2 Schedonorus pratensis x 1 Filipendula ulmaria.

Deze zaden schaf ik aan vanwege de geneeskruidige werking van de planten. Zowel de gewone brunel als de moerasspirea zouden op de juiste grond de omgeving kunnen verheffen in verband met de voedingstoffen die ze gebruiken / nodig hebben.

Dit ga ik combineren met een BIO variant van een in Nederland in soort achteruitgaand gras, de beemdlangbloem.

Er is al een omgeving van trilgras ontstaan uit eerdere koop, eveneens een bedreigde soort, waarin dit idee gaat gedijen.

Zouden er nog meer ideeën opgaan om deze site te gaan gebruiken om zeldzame/afnemende en/of bedreigde planten soorten op te kweken? Zelf heb ik hier een redelijk zinnige hobby aan.

Bedankt daarvoor.

1 like

Bedankt voor je bericht! Wat leuk om te zien. We hebben de volgende inheemse grassen in het assortiment. Mocht je nog echt iets missen laat het gerust weten en dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen: Graszaad | Zaden.eco

p.s. zijn de zaden inmiddels binnen?

Beste Elmar, bedankt voor je reactie. De zaden zijn inmiddels aangekomen en een gedeelte van de Schedonorus pratensis zit inmiddels alweer in de grond. De bedoeling is om een soort ‘prairie’ idee te ontwikkelen. Had begrepen de het aangeschafte graszaad in de juiste omgeving graag combinaties aangaat met andere gewassen, dus ben benieuwd of dit zo “low maintance” wordt als verwacht. Maar verwacht het wel. Nogmaals bedankt voor het faciliteren van deze hobby. Zie wel meer -internetcreaties voorbij komen de laatste tijd.

Had eerder van jullie Briza Media aangeschaft maar zie nu alleen Briza Minor bestaan. Wellicht een idee om de gehele set aan te bieden? Minor, major, major (maxima)? Wereldwijd zou men nog enigszins moeite moeten doen om zoiets te vergaren.

De Briza major (maxima) is een zeldzame soort. Er is zelfs een liedje over, MötleyCrue : The Rattlesnake Shake. Naar de Engelse benaming.